115 hp avklarade av 210.

Och jag som inbillar mig att jag strax är klar. Hahaha! Men hade jag inte läst in engelskan nu så hade jag bara varit på 106,5, så då hade det varit ytterligare en bit kvar. Och poängen ökar ju trots allt ganska fort. Efter denna veckan är jag uppe i 117.


Men tiden går fort. God Damn vad tiden går fort. Idag är den 6 veckor till julafton, vilket innebär 7 veckor tills det här året är slut. 7 veckor! Det kommer gå fortare än vi alla kan ana! Men jag måste faktiskt erkänna att jag längtar en hel del till nyårsafton i år.

Då kommer jag nämligen sitta på en uteservering alldeles intill stranden, på en ö långt långt borta. Det är inte vilken strand som helst heller, utan en strand som många gånger blivit utsedd till världens vackraste. Efter en lång varm dag på stranden eller ute på havet kan det nog vara skönt när solen går ner och middagen serveras.


Det bästa av allt är att jag kommer tillbringa den här stunden tillsammans med min älskade Jim. Jag kan faktiskt inte tänka mig nåt bättre sätt att starta ett nytt år.




Mycket plugg som vanligt. Engelskatenta gjordes i fredags, kommer fler nästa vecka. Idag har jag haft föreläsning om atomer och molekyler. Sånt har jag inte pysslat med sen högstadiet, så det börjar bli några år sen. Imorrn ska jag ha kemilabb med min nya klass, spännande.


Var i Stockholm i helgen igen, på kurs med LR. Väldigt roligt och inspirerande! Det finns så många viktiga frågor att arbeta med, både inom lärarutbildningen och inom läraryrket i stort.


Ska till Stockholm i helgen som kommer också, men på riksmöte med SMU denna gången. Ska träffa Madde, syrran, Sofia m.fl. Ska bli riktigt roligt! Förutom att träffa mina vänner så är jag faktiskt lite nördig och tycker det är rätt roligt med stora formella möten också.


Dags att plugga igen. Ska öppna min nya bok "Principles of Environmental Science" o försöka förstå något av den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback