Betydligt fattigare än igår...

Löning idag. Blev en betydligt fetare lön än tidigare i vår eftersom man i Dals Eds kommun får semesterersättning en gång om året och den kom nu. Så trots att jag bara arbetade 5 dagar i maj, så fick jag över 13000 kr i lönekuvertet :)

Ändå har jag idag blivit extremt fattig. Jag kommer troligen aldrig mer i mitt liv att vara så här fattig. Holy Shit, jag kan inte fatta att det är sant. Jag har idag blivit 6,9 miljoner fattigare!! Den där lönen på 13000 hjälper inte mycket där inte! Det är så sjukt mycket pengar att det bara blir siffror på ett papper, "taluppfattning" - no way!

Jag gav faktiskt upp i förrgår. Då var det 2 pers som bjudit över oss och jag var helt övertygad om att de skulle bjuda 50000 över oss igen, vad vi än la. Hela dagen igår och idag har jag gått och tänkt ut fördelar med att det inte gick vägen. "Det är bättre vi väntar tills jag har jobb." "Vårt hus är ändå väldigt fint och stort." "Det är grymt jobbigt att flytta." osv... Men idag ringde han och sa det. Jag började såklart grina och trodde Jim ljög. Jag kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant. Det här är helt sjukt!! Jag och Jim har idag blivit gårdsägare!


Eftersom jag inte är särskilt teknisk lyckas jag inte få upp bilden på vårt nya hus, men kolla in:

http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=85075956

Ikväll ska firas! Och i höst/vinter får ni komma på inflyttningsfest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback