Lyckorus

Äntligen är det över!! Engelskan är slut. Just nu är jag så himla stolt över mig själv! Jag har fixat att läsa 150% i ett år. Och det året är alldeles strax till ända! Slutbetyget får jag väl vänta på ytterligare ett par veckor, men alla uppgifter är inlämnade o sista träffen är gjord. Fick mycket bra kritik på vår muntliga redovisning idag också. Vår lärare är annars superpetig, men hon hade ingenting att klaga på, det kändes mycket bra!!


I morgon är det mors dag och min kära mor o far kommer hit för att hämta de flesta av mina möbler. Sista veckan i lägenheten ska jag leva med en madrass och tv:n.


På måndag händer något mycket spännande! Jag och Jim ska iväg o kolla på ett hus som vi troligen ska lägga ett bud på. Det är så sjukt stort ifall vi skulle få det. JAG & JIM = GÅRDSÄGARE?? Shit. Det är lite pirrigt. Men är ju inte alls säkert att vi får det... men håll tummarna, så kanske...Om en månad så vet vi!!


På måndag är det också 4 år sen Lisbeth dog. Det känns så overkligt ibland. Man kan fortfarande inte riktigt förstå det. Tiden går så sjukt fort. Jag tänker på familjen varje dag. De är så starka som har klarat av att gå vidare. Men man måste ju. Finns inga andra alternativ.


För övrigt så är LR:s kongress i gång för fullt på Djurö utanför Stockholm. Jag kollade på invigningen direktsänt via webben igår förmiddag och det var imponerande. Både kungen, statsministern, skolministern och vår egen Metta Fjelkner höll storartade tal. Under Jan Björklunds tal kunde jag inte låta bli; jag stod och applåderade för mig själv i lägenheten. Ja, jag vet, jag är lite knäpp.


Bara en muntlig redovisning på måndag och en mattetenta kvar, så är det sommarlov! Jag ska ju jobba i princip hela sommaren, men längtar ändå nåt kopiöst! Dels så ska jag flytta hem och dels så ska jag till Bergen och Gotland och dels så trivs jag alldeles förträffligt på mitt arbete och dels är sommaren alltid sommar oavsett om man jobbar eller är ledig. I LOVE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback